Comert: Industria romaneasca de textile a scazut de la 1 milion de angajati, la 300,000. Exportul este slab.

Nume : Radu Oprea
Tara : Romania
Data : 18.03.2010
Profesie : Economist
Organizatie : Asociatia Centrul de Dezvoltare SMART
Institutie tinta : Parlamentul Romaniei si/sau Guvernul Romaniei
Stadiul problemei :

Industria textilelor a pierdut in ultimi ani aproximativ 700,000 de lucratori, ajungand in anul 2010 la aproximativ 300,000 de angajati. Brandurile romanesti, nu numai ca practic nu exista si nu vand pe pietele internationale, dar au o prezenta redusa si in Romania. Intr-un mall, din 60 de firme de imbracaminte, cel mult 5-6 sunt romanesti.

Piata europeana de textile a insumat aproximativ 308 miliarde Euro in 2008 (Forumul "Romania 2010 Consumer Goods Industry," Bucuresti, 18 martie 2010). Reprezentanti de profil din Germania spun ca este mai greu sa faci distributie si astfel sa vinzi, decat sa produci.

Asadar, cum putem crea cat mai multe branduri romanesti de textile, care sa concureze cu succes brandurile straine si sa vanda nu numai in Romania, dar si in intreaga lume? Cum putem ajuta brandurile romanesti deja cunoscute in Romania, sa desfaca pe pietele internationale, cu succes?

Care este solutia ta?

De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:

*

Soluția ta - Te rugam sa fii cat mai concis(a) si la obiect. Acest camp este limitat la 1500 de caractere. In cazul in care ai nevoie de mai mult spatiu, te sfatuim sa mai publici o solutie. Pentru ca ideile tale sa fie considerate in adresa oficiala catre autoritati, solutia trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii care formeaza misiunea metodei noastre de participare:

  • sa fie fezabila: asta inseamna ca poate fi indeplinita de catre organizatiile existente, sau cu ajutor de la terti.
  • sa fie valoroasa: solutia trebuie sa aduca valoare comunitatii careia se adreseaza
  • sa fie sustenabila: solutia trebuie sa aibe sanse sa atraga sprijinul si resursele necesare de la mediul politic, social sau de afaceri.
*

Nume complet - Vom publica numele tau ca sa-ti oferim credit pentru solutia ta si ca sa te promovam.

*

Țara - Publicam si tara din care provii, pentru a vedea cat de intercultural este procesul de participare.

*

Profesie - Publicam si profesia ta, pentru a te promova mai bine.

*

Educație - Nu publicam aceasta informatie. O cerem doar pentru evidentele noastre statistice.

*

Email - Nu publicam nici aceasta informatie. Pastram insa adresa de email pentru a comunica cu tine atunci cand va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

*

Telefon - Telefonul nu se va publica. Il pastram pentru a tine legatura cu tine in cazul in care va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

Website - Acest camp nu este obligatoriu. Daca ai un blog sau doresti sa promovezi o asociatie, o poti face aici. Nu vor fi acceptate site-uri care promoveaza un comportament neadecvat.

Poza proprie - Nici acest camp nu este obligatoriu. Poti sa faci upload la o poza de dimenisuni 80x80 pixeli sau mai mare, in format JPG, GIF sau PNG. Acest lucru te va promova mai bine.

Iti multumim pentru ca ai initiativa de a publica o solutie la aceasta problema, pe platforma noastra de participare! Efortul tau contribuie la indeplinirea misiunii acestui proiect, si anume implicarea cetatenilor in furnizarea de solutii valoroase, fezabile si sustenabile la problemele de interes public. Prin exemplul tau suntem mai aproape de a genera politici publice facute de cetateni!


Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.