Antreprenoriat: Turismul in timpul pandemiei

Nume : Elena Tetiva
Tara : Romania
Data : 27.11.2020
Profesie : specialist politici publice
Organizatie : Asociatia centrul de Dezvoltare SMART
Institutie tinta : Guvernul Romaniei, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri
Stadiul problemei :
În data de 16 martie 2020, România avea să declare starea de urgență, care a marcat începutul unei situații economice ce avea să afecteze mare parte din economia mondială și, implicit și pe cea a României. Printre cele mai afectate sectoare ale economiei, turismul este cel care a avut cel mai mult de suferit. Prin urmare a fost stabilit un pachet de orientări și recomandări care să ducă la ”repornirea” industriei turistice europene, măsuri care au vizat direct și România.
Recomandări
În vederea diminuării impactului negativ generat de pandemie se recomandă luarea de măsuri ferme, imediate pentru redresarea sectorului turistic, cum ar fi: A. Soluționarea problemei legate de lichidități – prin acordarea de granturi directe, sub forma ajutorului de minimis IMM-urilor din domeniul turismului. B. Vouchere atractive, pe o bază voluntară: un câștig atât pentru întreprinderi, cât și pentru clienți. C. Salvarea locurilor de muncă - o prioritate-cheie este sprijinirea lucrătorilor care își pierd locurile de muncă să își găsească rapid altele noi, prin încheierea de parteneriate între serviciile de ocupare a forței de muncă, partenerii sociali și întreprinderi. D. Promovarea turismului local – petrecerea a cel puțin o vacanță în țara de origine, printr-o utilizare creativă a locurilor și a destinațiilor existente, poate deveni o oportunitate de a se bucura de bogata diversitate a culturii și a naturii din propria țară. E. Colaborarea cu partenerii - trebuie să existe o cooperare reală între o serie de actori politici și grupuri de actori relevanți pentru turism: între autoritățile locale, regionale și naționale, precum și cu Comisia Europeană; dar și între funcționarii vamali, furnizorii de servicii de transport, furnizorii de servicii de cazare și toți ceilalți actori din cadrul ecosistemului, în special pentru operaționalizarea și punerea în practică a orientărilor și măsurilor respective.

Solutii primite de la cetateni

Marieta Focsaneanu

Marieta Focsaneanu, Romania, mestesugar (03.01.2021)

Sprijinirea turismului interne, respectiv a turismului cultural trebuie sa fgie una dintre prioritatie guvernului. Prin acesta nu numai ca noi ca romani ne cunoastem traditiile și obiceiurile, cultura și locurile minunate pe care le avem, dar ii putem ajuta si pe strainii care vor mai dori sa vina la noi sa ne cunoasca si sa ne aprecieze la adevarata valoare. Deci investia in turismul curyral trebuie sa fie o prioritate.
Dobrescu Tanases

Dobrescu Tanases, Romania, antreprenor (12.09.2020)

ca antreprenor in domeniul turismului, am o mica pensiune la Moeciu, cred ca principala investitie a autoritatilor, pe langa crearea unei legislatii prietenoase si facilkitati in domeniul fiscal, in functie de cifra de afaceri, trebuie sa se investeasca in infrastructfura atat in cea de acces cat si in cea de comunicatie. Signalistica trebuie pusa la punct, iara promovarea culturii, traditiilor si a obiceiurilor, trebuie inclusă in strategia de tara.

Care este solutia ta?

De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:

*

Soluția ta - Te rugam sa fii cat mai concis(a) si la obiect. Acest camp este limitat la 1500 de caractere. In cazul in care ai nevoie de mai mult spatiu, te sfatuim sa mai publici o solutie. Pentru ca ideile tale sa fie considerate in adresa oficiala catre autoritati, solutia trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii care formeaza misiunea metodei noastre de participare:

  • sa fie fezabila: asta inseamna ca poate fi indeplinita de catre organizatiile existente, sau cu ajutor de la terti.
  • sa fie valoroasa: solutia trebuie sa aduca valoare comunitatii careia se adreseaza
  • sa fie sustenabila: solutia trebuie sa aibe sanse sa atraga sprijinul si resursele necesare de la mediul politic, social sau de afaceri.
*

Nume complet - Vom publica numele tau ca sa-ti oferim credit pentru solutia ta si ca sa te promovam.

*

Țara - Publicam si tara din care provii, pentru a vedea cat de intercultural este procesul de participare.

*

Profesie - Publicam si profesia ta, pentru a te promova mai bine.

*

Educație - Nu publicam aceasta informatie. O cerem doar pentru evidentele noastre statistice.

*

Email - Nu publicam nici aceasta informatie. Pastram insa adresa de email pentru a comunica cu tine atunci cand va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

*

Telefon - Telefonul nu se va publica. Il pastram pentru a tine legatura cu tine in cazul in care va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

Website - Acest camp nu este obligatoriu. Daca ai un blog sau doresti sa promovezi o asociatie, o poti face aici. Nu vor fi acceptate site-uri care promoveaza un comportament neadecvat.

Poza proprie - Nici acest camp nu este obligatoriu. Poti sa faci upload la o poza de dimenisuni 80x80 pixeli sau mai mare, in format JPG, GIF sau PNG. Acest lucru te va promova mai bine.

Iti multumim pentru ca ai initiativa de a publica o solutie la aceasta problema, pe platforma noastra de participare! Efortul tau contribuie la indeplinirea misiunii acestui proiect, si anume implicarea cetatenilor in furnizarea de solutii valoroase, fezabile si sustenabile la problemele de interes public. Prin exemplul tau suntem mai aproape de a genera politici publice facute de cetateni!


Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.