Începând cu 11 martie 2020, ca urmare a deciziei Ministerului Educației și Cercetării de a suspenda cursurile față-în-față, sistemul de învățământ s-a orientat către practici noi de comunicare și de cooperare prin care să asigure continuitatea învățării și funcționarea organizațională. Școala on-line a luat educația românească pe nepregătite, iar măsurile de distanțare socială și igienă suplimentare le-au dat bătăi de cap părților implicate. Învățământul în sistem on-line pare greu de făcut în România în condițiile în care aproape 40% dintre elevi nu au participat la cursurile on-line din semestrul al II-lea al anului școlar precedent. Cauzele sunt multiple: de la lipsa accesului la internet, la lipsa tabletelor sau a dispozitivelor electronice cu care să se poată conecta la platformele de învățământ, uneori lipsa cunoștințelor necesare pentru a putea accesa platformele on-line sau chiar nepriceperea profesorilor în materie de folosire a dispozitivelor electronice. Pentru elevii din medii defavorizate, începutul de an scolar, în sistem on-line, s-a dovedit un experiment ratat deoarece echipamentele necesare conectării la învățământul on-line lipsesc din mare parte a gospodăriilor, iar accesul la educație- un drept prevăzut de Constituția României- este îngrădit.
A. Echipamente necesare: 1. Tablete; 2. Laptop-uri; 3. Sisteme desktop + monitor; 4. Sisteme all-in-one; 5. Camere web; 6. Videoproiectoare + ecrane de proiecție; 7. Table interactive; 8. Tablete grafice;
B. Servicii: 1. Servicii de internet pentru echipamente; 2. Sistem management dispozitive; 3. Servicii gazduire a paginilor web, de prelucrare a datelor și activități conexe;
C. Cursuri: 1. Cursuri de competențe digitale pentru profesori; 2. Instruirea elevilor și a părinților pentru utilizarea corectă a platformelor educaționale și a echipamentelor necesare conectării la învățământul în sistem on-line;
D. Finanțare: 1. Accesarea de fonduri nerambursabile pentru dotarea cu echipamente necesare pentru învățământul în sistem on-line, prin Programul Operațional Competitivitate, Axa prioritară 2 – Tehnologia Informației şi Comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, Prioritatea de investiții 2c. – Consolidarea aplicațiilor TIC pentru e-guvernare, e-învățare, e-incluziune, e-cultură, e-sănătate, Obiectiv specific OS2.4 – “Creșterea gradului de utilizare a Internetului” ; 2. Echipamente necesare pentru învățământul în sistem on-line achizitionate din fonduri proprii ale UAT Cudalbi; 3. Sponsorizări din partea persoanelor fizice/ juridice care doresc să susțină achiziția de echipamente necesare pentru învățământul în sistem on-line;
De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:
Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.