Dezvoltare: Parcarile din Galati

Nume : Oana Iordan
Tara : Romania
Data : 03.11.2010
Profesie : Studenta
Organizatie : Liga Studentilor din Galati
Institutie tinta : Primaria
Stadiul problemei :

Probleme semnalate de cetateni: locurile de parcare.....absolut toate strazile si trotuarele din oras sunt blocate de masini parcate neregulamentar! Spatiile de parcare din oras nu sunt nici pe departe suficiente. In unele locuri (ex. la General), desi exista o zebra, pietonii sunt supusi oricand riscului de a fi calcati de masini. Motivele? Pe de o parte, unii soferi care trec cu viteza in apropierea trecerilor de pietoni si pe de alta parte, numarul mare de masini care sunt parcate ilegal, „ecranand" pur şi simplu orizonul celorlalti soferi. Iar de aici pana la explicatiile gen „pur si simplu mi-a sarit omul in fata masinii" nu mai este decat un pas (Preluare Viata Libera).

Dincolo de penuria absolut explicabila de locuri pentru masini, in conditiile in care orasul a ramas acelasi, cu strazi si trotuare la fel de meschine, dar cu cel putin de zece ori mai multe vehicule, trebuie recunoscuta o realitate. Foarte multi soferi parchează aiurea. Dar aiurea rau! Vazand pozitiile absolut anapoda in care zac langa bordura unele frumuseti pe patru roti, nu poti sa nu constati ca, totusi, parca era mai bine cand, la examenul pentru permis, era obligatorie si o proba in poligon. Unde asta faceai: manevre si parcari. Asa, n-ar mai fi ajuns in trafic (si, inevitabil, inapoi la ei acasa, unde tot prost gareaza) tot soiul de specimene automobilistice care parchează de parca i-ar fi piscat, tocmai cand sa aseze binisor masina in linie cu cea de alaturi, vreo streche.

Nota: problema preluata de pe platforma veche de participare.

Raspunsul persoanei care a publicat problema :
Multumim primariei pentru cercetarile efectuate la fata locului. Vom inainta o noua adresa oficiala catre Camera de Comert, Industie si Agricultura din Galati petru rezolvarea problemei!

Solutii primite de la cetateni

Daniel Claudiu Paraschiv

Daniel Claudiu Paraschiv, Romania, Economist (18.11.2010)

Propun niste solutii care probabil au mai fost puse in discutie:
1. Ridicarea masinilor abandonate-propabil se vor elibera peste 1000 de locuri in tot Galatiul
2. Eliminarea tuturor garajelor private si realizarea de parcari - 2 garaje ocupa 3 locuri de parcare - de ex: 10 garaje=15 locuri de parcare-se castiga 50% din spatiu- foarte mult
3. Realizarea de parcari supraterane maxim 3 nivele in zonele aglomerate cu multe blocuri-nimeni nu vrea sa parcheze masina la distante mari de locul unde locuiesc si in consecinta in zonele mai "aerisite" investitia s-ar putea sa nu fie eficace
4. obligarea tuturor autoturismelor si autoutilitarelor ce depasesc o anumita lungime sa parcheze in parcari speciale la periferia oraselor
5. relizarea de parcari din spatii publice nefolosite si nu din spatiul verde al orasului sau cel de joaca al copiilor- sigur sunt destule care pot fi folosite si necesita investitie minima.
mantu

mantu, Romania, laminator (04.11.2010)

Orice institutie,societate comerciala ar trebui sa fie obligata ca aiba,un nr. de locuri de parcare in raport cu activitatea ce o desfasoara si probaabi cu cifra de afaceri.
Giani Taralunga

Giani Taralunga, Romania, Economist (04.11.2010)

Am fost prin multe cartiere ale orasului si am vazut foarte multe palcuri de garaje care deservesc un numar mic de persoane (o familie care isi depoziteaza diverse lucruri personale). Eu propun desfiintarea acestor palcuri de garaje si contractarea unui investiror care doreste construirea unor parcari sub si supraetajate, pentru a descongestiona arterele de circulatie. Va dau cateva exemple: langa Scoala 43 din micro 20, in micro 19 langa piata, langa Facultatea de Chimie Alimentara pe strada Carnabel, langa ITM etc. Cu o arhitectura potrivita eu cred ca se poate rezolva aceasta problema. Se poate discuta mai pe larg pe aceasta problema. Imi rezerv drepturi de autor pentru aceste idei.
PLESCAN GABRIEL

PLESCAN GABRIEL, Romania, ofiter mecanic (04.11.2010)

Locuiesc in blocul cu magazinul Parma si in parcarea din fata blocului,la strada Brailei,sint citeva autoturisme nemiscate de luni de zile,pline de praf,autoturisme cu numere straine false(confectionate manual)care stau de citeva luni de zile nemiscate,blocind si ocupind parcarea.De ce nu sint ridicate aceste autoturisme si parcate intr-un loc unde nu incurca,ca apoi daca nu sint revendicate sa fie casate.
Romeo Dragomir

Romeo Dragomir, Romania, inginer (04.11.2010)

1. Prima solutie, esentiala pt rezolvarea acestei probleme, ar fi ca in cele din urma primaria sa se implice cumva in rezolvarea acestei probleme. Alte orase au gasit si implementat solutii care s-au dovedit benefice, cum ar fi in Piatra Neamt. Despre cum a fost rezolvata acolo problema si ziarul local a tiparit una din sesizarile facute de subsemnatul anul trecut in august.
2. Una din marile probleme ale locurilor de parcare din Galati este ca acestea sunt folosite de nenumarate autovehicule utilitare: taxi, maxi-taxi, micrubuze marfa, camioane, autobuze etc.
Modalitatea de a rezolva aceasta problema cred ca ar fi destul de la indemana autoritatilor, in acest mod rezolvand multe din problemele parcarilor rezidentiale.
Ar putea fi amenajate in zonele periferice parcari specializate pt autovehiculele utilitare. Aceste parcari ar putes fi pazite, amenajate cu facilitati de spalare, curatare, etc. Investitia probabil ca nu ar fi extrem de mare, in conditiile in care dispunem in Galati de zgura care ar putea fi utilizata pt constructie. Din taxele colectate s-ar putea amortiza investitia, ar fi create un anumit numar de locuri de munca, s-ar elibare multe locuri acupate abuziv acum de cele mai diverse tipuri de masini utilitare.
3. O alta chestie care s-ar impune intr-un oras construit si dezvoltat fara o conceptie unitara din acest punct de vedere, ar fi interzicerea utilizarii parcarilor rezidentiale de autovehicule utilitare.
Mario Iliuta

Mario Iliuta, Romania, Student (04.11.2010)

1. Desfiintarea transportului in comun cu maxi-taxi
2. micsorarea squarului ce desparte sensurile de mers pentru a mai infiinta cate o banda pe fiecare sens de mers
3. Construirea de parcari supraterane si subterane dupa care se poate trece la ridicarea masinilor parcate neregulamentar pe carosabil.
4.Inlocuirea semafoarelor si trecerilor pentru pietoni cu semafoare cu buton care la apasare in cateva secunde se face verde (cum este si in Brasov)
Cladiu Vicol

Cladiu Vicol, Romania, Traducator (04.11.2010)

In ceea ce priveste problema maxi-taxi-urilor din Tiglina 1, multe din ambuteiaje au loc fiindca acestea nu respecta statia (care se afla DUPA semafor). Politia nu isi face treaba, insa nici pietonii nu vor sa "educe" soferii, asteptand in statie si nu la semafor. Cu totii stim aceste lucruri insa atata vreme cat nu actionam, com suferi in continuare.
and florin

and florin, Romania, muncitor (04.11.2010)

1.construirea parcarilor subterane sau (si) supraetajate in locurile foarte aglomerate: casa de cultura, piata micro 17, piata micro 19, a-uri tiglina 1, ireg, etc etc.
2. ridicarea masinilor siamendarea drastica a celor care nu vor folosi aceste parcari
3. interzicerea construirii oricarei cladiri care nu isi asigura si locurile de parcare.
4. desfiintarea transportului in comun cu maxi-taxi

Care este solutia ta?

De ce avem nevoie de toate aceste informatii? Datele pe care le colectam prin acest formular de identificare a solutiei sunt importante pentru a genera mai multa forta procesului de participare si pentru a avea sanse mai mari sa generam probleme rezolvate:

*

Soluția ta - Te rugam sa fii cat mai concis(a) si la obiect. Acest camp este limitat la 1500 de caractere. In cazul in care ai nevoie de mai mult spatiu, te sfatuim sa mai publici o solutie. Pentru ca ideile tale sa fie considerate in adresa oficiala catre autoritati, solutia trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii care formeaza misiunea metodei noastre de participare:

  • sa fie fezabila: asta inseamna ca poate fi indeplinita de catre organizatiile existente, sau cu ajutor de la terti.
  • sa fie valoroasa: solutia trebuie sa aduca valoare comunitatii careia se adreseaza
  • sa fie sustenabila: solutia trebuie sa aibe sanse sa atraga sprijinul si resursele necesare de la mediul politic, social sau de afaceri.
*

Nume complet - Vom publica numele tau ca sa-ti oferim credit pentru solutia ta si ca sa te promovam.

*

Țara - Publicam si tara din care provii, pentru a vedea cat de intercultural este procesul de participare.

*

Profesie - Publicam si profesia ta, pentru a te promova mai bine.

*

Educație - Nu publicam aceasta informatie. O cerem doar pentru evidentele noastre statistice.

*

Email - Nu publicam nici aceasta informatie. Pastram insa adresa de email pentru a comunica cu tine atunci cand va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

*

Telefon - Telefonul nu se va publica. Il pastram pentru a tine legatura cu tine in cazul in care va fi nevoie, pentru a redacta adresa oficiala cu solutia cea mai buna, catre autoritati.

Website - Acest camp nu este obligatoriu. Daca ai un blog sau doresti sa promovezi o asociatie, o poti face aici. Nu vor fi acceptate site-uri care promoveaza un comportament neadecvat.

Poza proprie - Nici acest camp nu este obligatoriu. Poti sa faci upload la o poza de dimenisuni 80x80 pixeli sau mai mare, in format JPG, GIF sau PNG. Acest lucru te va promova mai bine.

Iti multumim pentru ca ai initiativa de a publica o solutie la aceasta problema, pe platforma noastra de participare! Efortul tau contribuie la indeplinirea misiunii acestui proiect, si anume implicarea cetatenilor in furnizarea de solutii valoroase, fezabile si sustenabile la problemele de interes public. Prin exemplul tau suntem mai aproape de a genera politici publice facute de cetateni!


Acest site a fost realizat cu sprijinul Uniunii Europene. Continutul acestuia reprezinta responsabilitatea exclusiva a Centrului de Dezvoltare SMART si in niciun caz nu poate reflecta opiniile Uniunii Europene.